Betal med Kreditkort ![]() |
|
Det er vigtigt, at du laver en rejseforsikring.
Europæiske har en god forsikring, der dækker hele Europa.
Hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os.
Komarna Rejser er medlem nummer 2000 af Rejsegarantifonden.
Bureauet er fuldt ejet af Winnie og Jan Skov, som hæfter personligt
for selskabet. De fungerer også som rejseledere og guider på turene.
Når du bestiller en feriebolig skal du måske betale et depositum og for en pakkerejse skal du forudbetale 20%. Når du betaler dit depositum, fungerer det som bindende tilmelding. Ved at betale accepterer du vilkårene for rejser/ferieboliger udbudt af Komarna Rejser. Vilkårene er dem der står på denne side ”Det med småt”.
Betaling af depositum sker lettest med Dankort eller ved en
bankoverførsel til vores konto i Arbejdernes Landsbank:
Reg. nummer.: 5341 Kontonummer: 0000327707
Du skal sørge for, at skrive: Navn og Afrejse dato i feltet ”tekst til modtager”.
Vi modtager også kreditkortbetalinger, og følgendekort kan anvendes:
Dankort -
VISA -
VISA Electron -
VISA (3D Secure) -
MasterCard -
Union Pay
MasterCard (3D Secure) -
Maestro -
JCB Card (3D Secure) -
JCB Card -
e-Dankort
Ved betaling med kort lægges der en lille procentsats til det beløb du
indtaster. Det er det samme beløb vi skal betale, og beløbet fremgår
af betalingsvinduet, og du kan altid afbryde betalingen, hvis du
hellere vil overføre beløbet til vores bankkonto 5341 0327707.
Dankort og kreditkortbetaling registreres med det samme, og der kan gå
op til tre bankdage, før vi ser din betaling via banken. Når vi har
registreret betalingen, sender vi dig en e-mail, hvor vi bekræfter,
hvilken rejse, hvilket hotel og hvilken type værelse, som du har
bestilt.
Vi SKAL have været i kontakt med dig på e-mail eller over telefon,
inden du betaler, så vi ved, hvem du er. Hvis vi modtager en
overførsel ”Hansen 26/9”, uden vi har været i kontakt tidligere, så
har vi begge et problem.
Den resterende del af rejsen skal betales senest 45 dage inden afrejse. Ved betaling af rest-beløbet, skal du huske at oplyse:
Vi sender en bekræftelse på e-mail så snart vi har modtaget pengene.
Hvis vi mangler restbetalingen, sender vi en rykker, og såfremt
rest-betalingen ikke bliver betalt med det samme, bortfalder aftalen.
Gå til toppen af siden
Du skal have et gyldigt pas. Det må ikke udløbe, mens vi er af sted.
Dit for-, eventuelle mellem- og efternavn som du oplyser til os, skal
stemme overens med det, der står i dit pas. Vi giver dine navne videre
til flyselskabet, som registrerer din reservation. Hvis navn på
reservationen og navn i dit pas ikke stemmer overens, kommer du måske
ikke med flyet.
Hvis du står i Kastrup uden et gyldigt pas eller med et pas, der har
et andet navn, end det du har oplyst til os, er aftalen ophævet og
Komarna Rejser kan ikke gøres ansvarlig.
Gå til toppen af siden
Flybilletter af papir hører fortiden til. Når du har betalt for din
rejse, modtager du en e-mail med et reservationsnummer. Ved ”selv
check-in” terminalerne, taster du nummeret ind og modtager dit
boarding pass. Hvis du rejser på gruppebillet skal du muligvis checke
ind ved en skranke. Husk at være i gaten senest det tidspunkt der står
på dit boarding pass.
Når du modtager billetten, er det dit ansvar at kontrollere, at navne
og afgangstider er i overensstemmelse med det du har bestilt. Navnet
på flybilletten skal ALTID være det samme som det navn der står i dit
pas.
Flyselskaberne kræver at udrejsen ALTID skal bruges. Hvis du ikke
checker ind og benytter udrejsen, vil hele billetten blive annulleret
uden mulighed for kompensation. Det er en regel vi ikke har
indflydelse på. Den udfordres i øjeblikket af EU og forbrugerrådet,
men status er, at du SKAL bruge udrejsen, ellers er billetten tabt.
Gå til toppen af siden
Du skal være i lufthavnen to timer før afrejsetidspunktet. Det er
vigtigt at checke ind, få sit boarding pass og aflevere sin bagage så
hurtigt som muligt, fordi sikkerhedskontrollen kan tage lang tid at
komme igennem.
Vær opmærksom på annonceringen af dit fly på lufthavnens tavler, og gå
til gaten i god tid inden det tidspunkt der står på dit boarding pass
som mødetid i gaten.
Gå til toppen af siden
Hvis du rejser på en grupperejse, står der en person fra Komarna
Rejser ved ”selv check-in” skrankerne. Normalt flyver vi fra terminal
3, men det er ikke helt sikkert. Det kan ændre sig. Hvis du er sent på
den eller har problemer med at checke ind og ikke kan finde en fra
Komarna Rejser, kan du ringe på: 2349 5880.
Gå til toppen af siden
Efter udstedelsen af billetten kan der forekomme ændringer i afgangs-
ankomst- og check-in tider. Det har Komarna Rejser ingen indflydelse
på. Vi vil naturligvis gøre alt, hvad vi kan for at informere dig på
forhånd, og vi opfordrer dig til at checke sidste-øjebliksændringer,
når du er i lufthavnen.
Gå til toppen af siden
Ekstra ydelser er tilvalgs-turene på pakkerejserne. Vi opfordrer dig
til at melde dig til de ture, som du er interesseret i, når du
bestiller rejsen. Når vi er på stedet, kan vi ikke garantere, at du
kan melde dig til. Det skyldes, at hvis vi har en tur, som der
eksempelvis er syv tilmeldinger til, så har vi på forhånd arrangeret
en minibus. Får vi en ekstra tilmelding til turen, kan vi ikke både
betale for minibussen og gå ud og leje en stor bus. Meld dig til fra
Danmark.
Kano-turen skal ikke betales på forhånd. Den bliver arrangeret af
lokale, og vi kan ikke garantere, at det er muligt at gennemføre den.
Der kan være for meget eller for lidt vand i floden eller også kan
kanoerne være optaget.
Gå til toppen af siden
Du bor enten i et hotel-værelse eller i en hotel-lejlighed, og der er
ikke daglig rengøring. Der er ét sæt hånd- og badehåndklæder, som det
forventes, at du bruger i én uge. Du skal have dit eget håndklæde med,
hvis du vil have et med på kanosafari eller til stranden.
Der vil hverken blive redt seng, skiftet sengetøj eller vasket op for
dig. I den uge, hvor du er der, er dit værelse eller din lejlighed
"dit hjem". Det er kun dig, der bruger nøglen. Der står nogle
affaldsspande, som du kan smide dit affald i. Det forventes du selv at
gøre.
Hotellet eller boligudlejeren står for slut-rengøring. Gå
til toppen af siden
Bor du i en hotel-lejlighed eller en anden ferielejlighed, er der ét
sæt hånd- og badehåndklæder, som det forventes, at du bruger i én uge.
Du skal have dit eget håndklæde med, hvis du vil have etmedtil
stranden.
Der vil ikke blive redt seng, skiftet sengetøj eller vasket op for
dig. I den uge, hvor du er der, er din feriebolig "dit hjem". Det er
kun dig, der bruger nøglen. Der står nogle affaldsspande, som du kan
smide dit affald i. Det forventes du selv at gøre.
Til gengæld garanterer vi en ren og lækker feriebolig, når du
ankommer. Hvordan det ser ud mellem ankomst og afrejse er op til dig.
Der kommer ingen andre i din feriebolig end dig. Med forbehold for
vandskader eller andre uforudsede hændelser, hvor der kan blive brug
for, at håndværkere gives adgang.
Hotellet eller boligudlejeren står for slut-rengøring. Vand og el er
inkluderet i lejeprisen. Nogle private udlejere i Kroatien skal
opkræve en turistskat på ca. 7 kr. per voksen og det halve for børn
over 12. Denne skat skal betales direkte til udlejeren når du
ankommer.
Gå til toppen af siden
Hvis du har noget at klage over, skal du henvende dig til Komarna Rejser hvis du har købt en pakkerejse, eller til udlejeren på stedet, hvis du kun har reserveret en feriebolig. Hvis udlejeren ikke reagerer, skal du klage til Komarna Rejser.
Såfremt du ikke mener, at problemet bliver løst tilfredsstillende, kan du klage til:
Ankenævnet hører under Forbrugerrådet.
Dansk ret skal regulere ethvert krav der rejses over for Komarna
Rejser, og søgsmål skal anlægges ved dansk ret eller ved voldgift i
Danmark.
Dom ved ankenævn eller domstol i EU/EØS lande respekteres når det
drejer sig om erstatning til en rejsekunde i henhold til EU direktiv
af 13. juni 1990 er meddækket.
Komarna Rejser forbeholder sig ret til at aflyse en rejse, såfremt vi
ikke får de nødvendige tilmeldinger. Aflysningen kan ske indtil tre
uger før afrejse. Komarna Rejser forbeholder sig ret til at aflyse en
rejse helt frem til afrejsedagen i tilfælde af forhold, som ligger
udenfor vores kontrol. Ved aflysning betales hele det indbetalte beløb
tilbage. Yderligere krav kan ikke gøres gældende mod Komarna Rejser
eller dets samarbejdspartnere.
Vi forbeholder os ret til at aflyse tilvalgs-ture på pakkerejserne,
hvis der ikke er tilstrækkeligt mange tilmeldinger.
Hvis en gæst ønsker at afbestille eller ændre en reservation, skal det gøres senest 60 dage før afrejsen. Ved afbestilling op til 60 dage føre afrejse mistes det forudbetalte beløb (20%). Ved afbestilling senere end 60 dage før afrejse mistes den fulde pris af rejsen. Vi anbefaler at tegne og afbestillingsforsikring som kan dække de tilfælde hvor afbestilling bliver nødvendigt.
Komarna Rejser forbeholder sig ret til at foretage ændringer af
rejsen. Ændringerne vil være ændringer ikke forringelser. Det kan for
eksempel være, at vi bliver nødt til at flytte gæster over på et andet
hotel, eller at vi bliver nødt til at flyve til en anden lufthavn..
Når vi er på stedet, kan der blive lavet ændringer i programmet. Det
kan være, at der er en bus, som ikke kommer som aftalt eller lignende.
Gå til toppen af siden
Vi har formidlet ferielejligheder og arrangeret ture i området siden
2004 og garanterer, at hvis der bliver ændret på noget, bliver det
ændringer. Ikke forringelser.
Gå til toppen af siden
Den største udgift for os er prisen på flybilletterne. Flyselskaberne
forbeholder sig ret til at hæve deres priser efter vi har bestilt
billetterne. Det kan de gøre, hvis prisen på brændstof stiger
kraftigt, eller hvis der kommer nye skatter, afgifter eller gebyrer.
Komarna Rejser forbeholder sig ret til at hæve rejsens pris med op på
til 10 procent indtil 20 dage før afrejsen, såfremt vi bliver pålagt
ekstraudgifter fra flyselskabernes side.
Gå til toppen af siden
I Kroatien og Bosnien-Hercegovina samarbejder vi med det kroatiske
firma Tedo D.o.o. Det er 100 procent ejet af Jan Skov. I realiteten
vil du aldrig opdage, at det er det firma, som arrangerer tingene. Det
er oprettet for at opfylde kroatisk lovgivning og for at gøre det
muligt at benytte en dansk guide. Det ville ellers ikke være muligt,
fordi Kroatien værner om sine job i turistbranchen.
Gå til toppen af siden
Vi opererer på en måde der giver maksimal sikkerhed for, at dine private data - så som email, navn, adresse, telefonnummer - ikke misbruges.
Hvis du blot gennemser webstedet, anmoder vi ikke om oplysninger fra dig. Men vi indsamler nogle oplysninger, som din internetbrowser stiller til rådighed. Disse oplysninger gemmes på statcounter.com og de omfatter din IP-adresse, browsertype, sprog, dato og tidspunkt for din forespørgsel. Vi bruger disse oplysninger til at forbedre vores service til vores brugere og gæster.
Hvis du ønsker at foretage en reservation, har vi brug for nogle personlige oplysninger, dit navn, adresse og e-mail. Det er ofte blot for at sikre, at din anmodning er ægte, og for at beskytte os mod den stadigt stigende mængde af falske henvendelser. Dine personlige oplysninger kan blive opbevaret i vores mailsystem i op til fem år, og de bliver aldrig delt med andre personer, tjenesteydelser eller virksomheder.
Mange hjemmesider installerer en stump kode på din computer en så kaldt "cookie". Det gør vi ikke. Vi installerer aldrig noget på din computer.
Vi vil aldrig udleje, sælge eller dele dine personlige oplysninger med andre virksomheder eller enkeltpersoner.
Vi har passende sikkerhedsforanstaltning for at beskytte mod uautoriseret adgang, ændring, afsløring eller ødelæggelse af de data vi indsamler. Vi giver kun adgang til dine personlige oplysninger i tilfælde af at du lejer en lejlighed eller købe en pakkerejse - og da kun til vores husholder og bogholder.
Vi tager forbehold for trykfejl og prisændringer.
De priser på restaurantbesøg med videre, som står rundt omkring på
hjemmesiden, passer, så vidt vi ved. Men priser på specielt mad og
benzin stiger i Kroatien akkurat, som de gør i Danmark.
Programmet kan ændre sig, når vi er på stedet. Der kan være problemer
med en bus, så en tur må rykkes en dag. Der kan opstå en masse
situationer, som gør, at der skal laves om i programmet. Men vi har
haft gæster i Komarna i mange sæsoner, og vi har et stort netværk af
lokale, som vi arbejder sammen med. Derfor garanterer vi, at bliver
noget rykket eller aflyst, så bliver det erstattet af noget, der fuldt
ud lever op til det, der oprindeligt var planlagt.
Hvis du ikke udnytter alle dele af den bestilte rejse, kan der ikke
kræves godtgørelse for de uudnyttede ydelser. Komarna Rejser og vores
samarbejdspartnere i rejsebranchen optræder som agent, og det betyder,
at luftfartselskaberne alene er ansvarlige for transport, og hoteller,
udlejningsselskaber og ferieboligejere alene er ansvarlige for svigt i
deres ydelser. Komarna Rejser gør alt, hvad vi kan, for kun at lave
aftaler med firmaer og personer vi erfaringsmæssigt ved leverer
ydelser, der opfylder og ofte overgår vores forventninger. Der kan dog
ske svigt og uheld, som vi ikke kan drages til ansvar for.
Gå til toppen af siden
Copyright © - Komarna Rejser, Denmark, tel.+45 2349 5880